برخی از اصطلاحات غرفه سازی

اصطلاحات غرفه سازی

اصطلاحات غرفه سازی

کانتر (conter)

همان میزی است که در غرفه نمایشگاهی  برای ارتباط بین شرکت و بازدیدکنندگان تعبیه شده است.

این میز که اکثرا دارای طراحی خاص و مرتبط با بقیه اجزا غرفه نمایشگاهی می باشد. در دو حالت ایستاده به صورت عمودی و نشسته در حالت افقی وجود دارد در ضمن در طراحی آن به گونه ای رفتار می شود که برای بازاریابان شرکت حالتی راحت و آرامش بخش داشته باشد و برای بازدیدکنندگان جذاب و مورد توجه باشد بر روی این کانترها از آرم یا نام شرکت نیز استفاده می کنند که بیشتر حالت تلقین کننده داشته و نشان از تخصصی بودن آن است. لازم به ذکر است که بروشورها و کارتها و در کل هدایای تبلیغاتی نیز از همین کانترها در بین مخاطبین و مراجعه کنندگان پخش می شود.

اصطلاحات غرفه سازی :

کتیبه

چهارچوبی است که بیشتر حالت نمادین دارد و برای ورود و خروج افراد به غرفه نمایشگاهی تعبیه می شود ولی چنین کاربردی به معنای واقعی ندارد و بیشتر برای نشان دادن غرفه نمایشگاهی و استفاده از لوگو روی سر در آن کاربردی می شود.با این حال ارتفاع سقف داخلی آن حداقل باید 230 سانتیمتر باشد تا در صورت رفت و آمد به مشکلی برخور نکنیم.

شکل ظاهری آن بسیار متغییر است و بستگی به طراحی و احرای غرفه نمایشگاهی و طراح دارد. البته ضرورت وجود آن الزامی نیست و ممکن است در بعضی از غرغه ها از آن استفاده نکنند ولی در صورت استفاده سعی می شود تا از لوگو در سر در آن استفاده شود که کاربردی ترین آن نیز همان است و معرف شرکت می باشد. ناگفته نماند که در طراحی کمک شایانی به طرح می کند و تا حدودی جز ارکان اصلی طرح به شمار می رود.

اصطلاحات غرفه سازیپایه (base)

به معنای پایه می باشد و همان ارتفاعی است که بعضی غرفه ها از غرفه های دیگر دارند این ارتفاع در حدود 15 تا 20 سانتیمتر برای کل غرفه است و کف غرفه نمایشگاهی و محدوده آن از بقیع سالن مجزا می کند. اصولا برای عملی شدن این قضیه از پایه های فلزی و یا چوبی استفاده می کنند.

در هر دو نوع می بایست از مقاومت کافی برخوردار باشد. بافت این پایه ها نیز از بقیه سالن مجزاست و طبق سلیقه طراح و تایید کارفرما تعریف می شود.

باید توجه داشت که جدا از هر مطلبی این امر به زیبایی طراحی غرفه نمایشگاهی کمک شایانی می کند البته قیمت را نیز بنا به نوع جنس آن، چوبی بودن یا فلزی بودن آن تا حد قابل ملاحظه ای دچار نوسان می کند.

نکته قابل اهمیت و توجه این است که در اکثر کشورهای دنیا سالنهای مخصوصی برای ساخت و ساز غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته شده که در این سالنها به خاطر وجود شبکه ای بودن زمین آنها، دیگر نیازی به زدن base برای نصب vip (محل نشستن میهمانان خاص) یا سازه های دیگر بر روی آن نیست و سالنهای دیگری هم وجود دارد که به صورت ساده بوده و برای استفاده از وسایل پیش ساخته در نظر گرفته شده است در ایران و در نمایشگاه بین المللی تهران نیز سالنها از نوع دوم بوده و جوابگوی ساخت و سازه های غرفه آرایی نمی باشند ولی متاسفانه در هر نمایشگاه این اتفاقات روی می دهد .

 

تهران برندینگ